טרנדים עיצוביים של קמינים

by orivered

רבות כבר דובר על כך שקמינים הם הרבה יותר מאמצעי חימום, הקמינים הם חלק מהעיצוב והלייף סטייל באופן כללי. יצרנים שונים בעולם מייצרים קמינים מסוגים שונים, מלבד ההבדלים הטכניים והגדלים השונים ישנם גם הבדלים בעיצובים. כל אחד יכול לבחור קמין לפי טעמו האישי ולפי הסגנון בו הוא מעצב את ביתו. הבה נבחן סגנונות שונים של קמינים.

ישנם קמינים בעיצוב רטרו המזכירים את שנות השבעים, אל תבינו לא נכון, מבחינה טכנית מדובר בקמינים מודרניים לחלוטין בעלי יעילות ובטיחות גבוהים מאוד. אלו אינם קמינים ישנים או משופצים, אלו קמינים חדשים המיוצרים בסגנון רטרו. אם אתם אוהבים את סגנון הרטרו של שנות השבעים וזה תואם לאווירה העיצובית בבית שלכם אז תוכלו למצוא קמינים מסוג זה. במקרים רבים הרטרו מתחבר ביחד עם סגנון כפרי – ישנם קמינים בעלי עיצוב יחסית מינימליסטי ללא הרבה פרטים ובגוונים שונים של צבעי אדמה טבעיים המתחברים עם גישת העיצוב הכפרי. בתים בעיצוב כפרי משתמשים באלמנטים המחברים בין הבית לטבע, למעשה אין דבר יותר טבעי מאשר לחמם בית בעיצוב כפרי באמצעות קמיני עץ. הרבה פעמים אנשים המעצבים את הבית בסגנון כפרי בוחרים גם לאחסן את גזרי העץ במקום גלוי לעין כחלק מהאווירה העיצובית של הבית.

בשינוי חד מאוד, ישנם בתים וחללים המעוצבים בעיצוב מודרני, בדרך כלל הם מאופיינים במרחבים גדולים ופרטי ריהוט גדולים. עיצובים מודרניים מאופיינים ברהיטים ועיצובים בעלי מרקמים חלקים ומינימליסטיים. ישנם יצרני קמינים המייצרים קמינים בעיצובים מודרניים. קמינים בעלי מאפיינים של עיצובים מודרניים, מגיעים בדרך כלל בגימור מתכתי חלק ואיכותי בשחור או כסף. קמינים אלו מציגים חזות חלקה ללא הרבה פרטים וכך הם משתלבים היטב בבתים בעלי עיצובים מודרניים. ישנם עיצובים מודרניים הבוחרים דווקא להצניע את הקמין ולהטמיעו בקירות בצורה החושפת רק את חזית הקמין, עיצובים אלו הופכים את הקמין לעיצוב דו ממדי הנבלע בתוך הקיר.

ישנם עיצובי קמינים הדבקים במראה המסורתי, סגנונות המזכירים ריהוט אנגלי עתיק. אלו הם קמינים העשויים יציקות ברזל המלאות בעיטורים וקישוטים המעניקים לקמין נוכחות וסטייל מכובד. כמובן שקמינים אלו משתלבים עם עיצובים תואמים העושים שימוש בריהוט עתיק ובצבעים מסורתיים המאפיינים רהיטי עץ. קמין בסגנון עתיק מחמיא לעיצובים תואמים אך עשוי להיראות גס ולא שייך כאשר הוא מוצב על רקע עיצובים אחרים.

כאשר קונים קמין, לצד הפרטים הטכניים החשובים מאוד, ולצד שיקולי העלויות שגם בהם איני מזלזל, חשוב להתאים את הקמין לעיצוב הבית. אם תסתובב באולמות התצוגה או אתרי האינטרנט של הספקים השונים תיווכחו לדעת שישנם קמינים המגיעים מיצרנים שונים ברחבי העולם. נראה שלכל יצרן יש את הסגנון הייחודי המאפיין את המוצרים שלו. יש מגוון עיצובים ובטוח תמצאו את מה שמתאים לבית שלכם.